Click me!!

Followers

All I'm going to do here is share. For all my dear frens... Enjoy reading!!!

Wednesday, August 12, 2009

Cinta vs Suka

___________________________________
Di depan orang yang kamu "cinta",
jantungmu akan berdebar-debar dengan cepat.
Di depan orang yang kamu "suka",
kamu akan selalu bahagia.
Di depan orang yang kamu "cinta",
musim dingin serasa musim semi.
Tetapi di depan orang yang kamu "suka"
musim dingin sama saja dengan musim dingin yang indah.
Jika kamu melihat ke dalam mata orang yang kamu "cinta",
maka kamu akan bertemu.
Tetapi jika kamu melihat ke dalam mata orang yang kamu "suka",
maka kamu akan tersenyum.
Di depan orang yang kamu "cinta",
kamu tidak akan dapat mengungkapkan apa yang ada di benakmu.
Tetapi di depan orang yang kamu "suka",
kamu dapat mengungkapkannya.
Di depan orang yang kamu "cinta",
kamu cenderung malu.
Tetapi di depan orang yang kamu "suka",
kamu bisa menunjukkan diri kamu yang sebenarnya.
Orang yang kamu "cinta", biasanya akan muncul di benakmu setiap 2 minit.
Kamu tidak akan dapat menatap langsung ke mata orang yang kamu cintai.
Tetapi kamu akan selalu tersenyum jika menatap mata orang yang kamu suka.
Ketika orang yang kamu cintai sedang menangis,
kamu akan ikut menangis bersamanya.
Tetapi jika orang yang kamu sukai menangis,
kamu akan mengakhirinya dengan kelegaan.
Perasaan dari "cinta" dimulai dari tatapan mata.
Dan perasaan "suka" dimulai dari pendengaran telinga.
Jadi, jika kamu berhenti menyukai seseorang,
yang harus kamu lakukan adalah menutup telingamu.
Tetapi jika kamu mencuba untuk menutup matamu,
cinta akan berbalik menjadi titisan air mata
dan akan selalu berbekas di hatimu selamanya...

Di ambil dr email yg i terima...hehe saje la nk share....
yela sharing is caring kan..hehe

p/s: x penah2 nak buat entry psl benda2 nie...tetiba plak...ade maknenye nih...

3 comments:

zulfarina zulkeple said...

hahahha sbb ati dah bermunge-munge le tu

evyn4ever said...

ehem ehem sambil mata terkelip2 memandang roha..huh entry ada makna nya tu :)

rohamia said...

tak payahla nk bekelip2 evin...saje je nk bg bunge2 kat blog nie...baru meriah...asyik citer food jerk...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Klik me!